آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک

از مقدماتی تا پیشرفته

آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک

از مقدماتی تا پیشرفته

سایر اجزای پنجره New Project

با سایر اجزای پنجره New Project آشنا می شویم .
دکمه Cancel
در صورتیکه مایل به استفاده از پنجره New Project نباشیم ، بر روی دکمه Cancel از این پنجره کلیک می کنیم تا بسته شود و مستقیماً وارد محیط ویژوال بیسیک می شویم بدون این که پروژه ای باز کرده باشیم .
دکمه Help
چنانچه راهنمای ویژوال بیسیک ( MSDN ) را نصب کرده باشیم ، با کلیک بر روی این دکمه ، راهنمای مناسبی در رابطه با پنجره New Project و نحوه کار با اجزای آن نمایش داده می شود ، در غیر این صورت با نشان دادن پیغامی از ما می خواهد که MSDN را نصب کنیم . برای برنامه نویسی با ویژوال بیسیک ، نصب و استفاده از MSDN توصیه می شود . با MSDN در بخش های بعد آشنا خواهیم شد .
MSDN
مخفف عبارت Microsoft Developer Network است و یک بسته نرم افزاری است که شامل راهنمای تمام نرم افزارهای موجود در Visual Studio از جمله Visual Basic است . این نرم افزار به صورت جدا از Visual Studio ارائه شده و به صورت جداگانه نیز نصب می شود .
کادر علامت Dont show this dialog in future
اگر این کادر را علامت بزنیم ، در دفعات بعدی که ویژوال بیسیک را اجرا می کنیم ، دیگر پنجره New Project ظاهر نمی شود و ویژوال بیسیک بطور خودکار یک پروژه جدید از نوع Standard EXE ایجاد می کند . اگر بخواهیم پنجره New Project را فعال کنیم تا دوباره در ابتدای اجرای ویژوال بیسیک ظاهر شود ، از منوی Tools سپس Option مراحل زیر را دنبال می کنیم :

  1. سربرگ Environment را از پنجره Options انتخاب می کنیم .
  2. گزینه Prompt for Project را از این سربرگ انتخاب می کنیم .
  3. دکمه OK را کلیک می کنیم .
چنانچه گزینه Option غیر فعال بود ، لازم است که یک پروژه جدید را ایجاد نماییم یا یکی از پروژه های موجود را در ویژوال بیسیک باز می کنیم .
دوستان تا اینجای کار بیشتر با مطالب تئوری و مفاهیم ویژوال بیسیک سر و کار داشتیم ولی بعد از این مرحله کم کم خود را برای ایجاد برنامه در حالت Standard EXE آماده می کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد