آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک

از مقدماتی تا پیشرفته

آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک

از مقدماتی تا پیشرفته

انواع نگارش های ویژوال بیسیک

شرکت مایکروسافت برای تمام نسخه های ویژوال بیسیک ، نگارش های مختلفی را ارایه کرده است که در زیر به اختصار با آنها آشنا می شویم.

نگارش آموزشی ( Learning Edition )
این نگارش قابلیت برنامه نویسی در حد پایه را ارایه می کند و شامل کنترل ها و ابزارهای متعدد برای ایجاد برنامه های EXE و ایجاد فایل های dll است.

نگارش حرفه ای ( Professional Edition )
نگارش حرفه ای نسبت به نگارش آموزشی از توانایی بالاتری برخوردار است و توسط بسیاری از برنامه نویسانی که برنامه های کاربردی با ویژوال بیسیک می نویسند مورد استفاده قرار می گیرد. این نگارش امکان استفاده از کنترل های مربوط به بانک های اطلاعاتی و طراحی کنترل های ActiveX را در اختیار برنامه نویس قرار می دهد. همچنین این نگارش شامل یک مجموعه کامل از ابزارها است که به کمک آن ها می توانید برنامه هایی را ساخته و توزیع نمایید.

نگارش سارمانی ( Enterprise Edition )
این نگارش به منظور ایجاد سیستم های نرم افزاری بزرگ استفاده می شود و علاوه بر ویژگی های نگارش حرفه ای ، دارای امکاناتی جهت برنامه نویسی سرویس دهنده / سرویس گیرنده ( Client / Server ) در شبکه های محلی و اینترنت می باشد.

دوستان تا اینجای کار مطالبی را در مورد تاریخچه و ویژگی های ویژوال بیسیک یاد گرفتید اما از اینجا به بعد وارد
محیط برنامه نویسی و کار با پنجره ها خواهیم شد پس توصیه می کنم برنامه ویژوال بیسیک را روی کامپیوترتان نصب فرمایید. با تشکر مرتضی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد