آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک

از مقدماتی تا پیشرفته

آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک

از مقدماتی تا پیشرفته

تاریخچه ویژوال بیسیک

نرم افزار مایکروسافت ویژوال بیسیک ، ابزاری برای توسعه برنامه های تحت ویندوز ( با واسط کاربر گرافیکی GUI ) است. این زبان در واقع حاصل توسعه و ارتقای زبان بیسیک ( Basic ) می باشد. زبان بیسیک اولیه به عنوان زبانی ساده در حدود سال 1964 برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شد. بعد از آن ، نسخه های متعددی مانند GWBASIC و سپس QBASIC و TURBO BASIC ارایه گردید. اما اولین نسخه ویژوال بیسیک در سال 1991 برای سیستم عامل های Dos و Windows 3.1 ارایه گردید.
نسخه چهار ویژوال بسیک در سال 1995 به بازار آمد که از برنامه های 32 بیتی نیز پشتیبانی می کرد. نسخه پنج این نرم افزار در سال 1996 ارایه شد که تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی داشت و دیگر از برنامه های 16 بیتی پشتیبانی نمی کرد. به همین دلیل برنامه های نوشته شده تحت این نسخه فقط قابل اجرا در Windows95 به بعد را داشت. سرانجام Visual Basic نسخه 6 در سال 1998 با تغییرات و قابلیت های زیادتری ارایه شد ولی هنوز ویژگی اصلی زبان Basic را که ساده می باشد را حفظ کرده است.
هم اکنون صدها هزار برنامه نویس در سرتاسر جهان از این نرم افزار استفاده می کنند. آخرین نسخه این نرم افزار Visual Basic.Net می باشد که از تکنولوژی Net. استفاده می کند و یک زبان کاملاً شیء گرا ( Object Oriented ) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد